Related Posts with Thumbnails

Thursday, May 14, 2009

Sakit Gigi..!

Ugh..!
Tak dapat nak cakap banyak banyak banyak kali ni..
Bengkak pipi..
Berdenyut-denyut je gusi..
Ni semua pasal sakit gigi..
Entah! Tiba-tiba je jadi macam ni..
Nak kata tak berus gigi?
Cheit! Hari-hari mesti..
Eh.. Tak bagus ke gerangan si Darlie?
Atau berus gigi murah cap Oral-B?
Tak pun sebab salah makan barangkali?
Ish.. Takde masalah pun kalau telan nasi..
Banyak sangat makan gula-gula atau candy?
Eleh.. Bukannya macam kanak2 Ribena lagi..
Habis tu? Nak buat macam mana ni?
Panadol dah telan berbiji-biji..
Walaupun pahit sikit tapi kira dah lali..
Kononnya nak cepat baik, harapan tinggi..
Haduh.. Ni dah masuk 4 hari..
Denyut2 tak habis lagi..
Serba-serbi..
Kerja tak menjadi..
Alah.. Ni yang malas ni..
Ibu, Ayah, Abang, Kakdik dan semua sekali..
Sibuk je berpakat suruh jumpa doktor gigi..
Ehem.. Bukannya takut nak pergi..
Cuma rasa kurang sikit confidence diri..
Err.. Ni kira dah berjela-jela ni..
Tadi dah declare tak nak cakap banyak kali ni..
Yelah2.. Kalau sakit gigi ni tak hilang lagi..
Terpaksalah jugak cari..
Doktor gigi?
Ish.. Salah! Bukan si dia ni..
Tapi..
Nak test boleh ke teh ais jadi ubat pelali!
Hihihi..

2 comments:

  1. cian, cacit jiji plak. kuikuikui... x pe, gi la jumpa doktor gigi. mana tau dia bley bubuh magik powder kat gigi tu, nanti x la sakit lagi. kikiki...

    ReplyDelete
  2. Huhu.. Tak naklah jumpa dentist.. Jumpa mamak favourite, okay! Haha.. Ubat, teh ais! Huhu.. ;p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...